سامانه شاد چیست و چه کسانی از آن استفاده میکنند
نوشته شده توسط : کنکور نویس

با معرفی اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش تکنولوژی به کمک مدارس کشور آمده است تا امکان برگزاری کلاس مجازی از طریق نرم افزار شاد آموزش و پرورش فراهم گردد. با دانلود نرم افزار شاد آموزش و پرورش دانش آموزان و معلمان با اتصال به سامانه ای رسمی و جامع در فضای مجازی به آموزش و تعلیم ادامه خواهند داد. شماره پشتیبانی برنامه شاد طبق اخبار منتشر شده از سوی آموزش و پرورش از 16 فروردین 99 دانش آموزان و معلمان ملزم به فعالیت در نرم افزار شاد هستند.

در ابتدا در 16 فروردین نرم افزار شاد فقط روی اپلیکیشن های پیام رسان اجرا می شد و مدیران، معلمان و دانش آموزان نیاز داشتند که یکی از پیام رسان های بله،سروش، گپ، آی گپ و روبیکا را نصب کنند اما در 21 فروردین وزارت آموزش و پرورش نر افزار شاد را بدون نیاز به این پیام رسان ها رونمایی کرد در ادامه به معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن شاد مدارس می پردازیم

سامانه شاد، بستری است که برای آموزش مجازی دانش آموزان در نظر گرفته شده است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین انجام می شود و دانش آموزان موظف هستند در ساعات مقرر ، در کلاس های مجازی شرکت کنند.

 

شایان ذکر است؛ والدین دانش آموز یا شخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ی جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه‌ی بات شاد با انتخاب نقش «دانش آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق به کلاس خود در مدرسه وصل شود. دانش‌ آموز بدون پیام‌ رسان نیز از طریق سامانه shad.medu.ir می‌تواند وارد کلاس‌های مدرسه خود شود. 

بر اساس گزارش مدیران سازمان آموزش و پرورش کشور، حدود ۱۷ میلیون دانش آموز و معلم در سراسر کشور برنامه شاد را نصب کردند و ۱۰ میلیون نفر در این سامانه فعال هستند.

اپلیکیشن شاد

همانطور که پیشتر گفته شد، نیمه‌ی دوم سال تحصیلی پارسال به دلیل مشکلاتی که سامانه شاد داشت، بسیاری از معلمان از برنامه‌ی دیگر برای تدریس و آموزش به دانش آموزان استفاده کردند، اما امسال آموزش و پرورش معلمان را ملزم کرده که در بستر برنامه شاد اقدام به فعالیت کنند و هشدار داده در صورتی که از سایر پیام‌رسان‌ها بهره ببرند، علاوه بر این‌که ارزشیابی نخواهند شد، مدیران مدارس باید پاسخگو باشند.

نگرانی والدین از فضای مجازی

در حالی که اکثر مدارس امکان دسترسی دانش آموزان به سیستم آموزشی را از طریق فضای مجازی فراهم کرده‌اند، بسیاری از والدین نگران دسترسی فرزندانشان به محتواهای غیراخلاقی در این فضا هستند.

 

بر این اساس مسوولان پیشنهاد می‌کنند که با استفاده از قابلیت family safety سیستم عامل ویندوز، والدین می‌توانند مراقب حضور فرزنداشان در فضای مجازی باشند و دسترسی او را مدیریت کنند یا از جست‌وجوی گوگل کمک بگیرند. در صورت استفاده دانش آموز از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید نیز ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار google family link اس





:: برچسب‌ها: سامانه شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: